First day in Law school

Hade mina första lektioner idag, eller aa snarare mer mingel. Jag trode vi skulle vara 90-100 pers i klassen, men vi är 350!!!! heelt sjukt. Vi kollade på District 13, se den, den var grym! Sen diskuterade vi den. Jag blev väldigt förvånad hur mycket kunskap alla redan har inom ämnet jurist. Men när jag pratade med en kille i min klass så sa han att de gör A levels, vilket är att de väljer 4 ämnen som de inriktar sig på under secondary school och grejen är att man kan välja jurist. Så vilken betyder att de flesta har gjort tre år jurist redan. MEN läraren sa att allt man har gjort innan, pluggat, jobbat eller whatever kommer inte hjälpa en nu. Man ska vara ett tomt papper, man ska glömma allt man har gjort innan. Vilket jag tycker var bra eftersom jag inte vet ett skit!

Det ända jag vet som är lite jobbigt hittills är att de 10 tjejerna jag delar kök med och de fem jag bor med pluggar ämnen som inte behöver mycket pluggande. De har två lektioner i veckan. Jag har 5 varje dag från mån-fre. Så de planerar på att gå ut varje kväll och bara ha det kul. Vilket suger något enooooormt för mig. Men that's life I guess...
Men nu måste jag sova, har ett möte med skolan i biblioteket kl 11 imon så....
Hoppas ni har haft en bra dag!
Peace <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0