Som en film?

Min flygresa var som tagen ur en film. Sittandes bredvid mig har jag en kvinna i kanske 28 års åldern som sitter och kliar sig över hela kroppen samtidigt som hon pratar med sin man som sitter ytters. Jag som har världens skräck för sjukdomar trycker mig lite hårdare mot flygplans rutan för att komma så långt ifrån henne som möjligt(om ens möjligt i ett ryanair flygplan) Efter ett tag reser hon sig upp och springer till toan och är borta resten av flyget, 1 och en halvtimme är hon borta. Hennes man dricker öl efter öl och skrattar tillsammans med sina kompisar. Efter ett tag kommer en flygvärd och pratar med hennes man. Han förklarar att hon brukat få panik attacker under flyg och där också svaret till varför hon kliade sig så, stackars...

Under denna tiden är det en unge framför mig, precis som i filmer står hon i sätet och tittar bak på mig. Jag ignorerar henne genom att visa ännu tydligare att jag läser. Men istället börjar hon riva i en tidning och kastar dessa på mig. Jag ignorerar henne genom att bara kasta bort papperna utan att ens kolla på henne. Hon fortsätter ett tag sen ger hon upp. Trodde jag....Nej då börjar hon slänga skräp tex en tom pringels rulle. Hennes pappa ursäktar en massa, skäller ut henne och ääääntligen är det lugnt. Förutom kvinnans man och hans kompis som har fyllat till det rejält. Med deras knasiga engelska dialekt som jag inte ens förstår försöker de snacka med mig samtidigt som de tycker det är jätteroligt att välta deras väskor fram och tillbaka och kalla varandra puckon!
Aja nu är jag i alla fall äntligen framme, lite halvt död. Idag ska jag inte göra så mycket, imon sätter jag igång med att inhandla allt jag behöver till skolan med mera... puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0